Despre Postul Intermitent – argumente pro si contra

Share

Postul intermitent a fost una dintre cele mai populare tendinte de sanatate din ultimul deceniu.

Unii oameni jura pe modelul alimentar, constatand ca ii ajuta sa-si gestioneze apetitul si greutatea si sa sustina sanatatea optima.

Cu toate acestea, postul intermitent ar putea sa nu fie potrivit pentru toata lumea – fie din motive medicale, fie pentru ca nu se potriveste cu imaginea lor despre o dieta nutritiva si durabila.

Acest articol analizeaza mai indeaproape unele dintre cele mai populare modalitati de a tine postul intermitent, precum si cateva argumente pro si contra.

Informatii generale despre postul intermitent

Postul intermitent este, in general, considerat sigur. Cu toate acestea, cel mai bine este sa fiti precauti atunci cand incepeti sau urmati rutina alimentara.

Restrictionarea aportului de calorii pentru o perioada lunga de timp poate fi periculoasa pentru:

    • persoanele care sunt insarcinate sau care alapteaza;
    • persoanele care au diabet;
    • persoanele care iau anumite medicamente;
    • persoanele cu antecedente de tulburari de alimentatie;
    • copii si adolescenti

Inainte de a incepe postul intermitent sau de a face orice alte schimbari drastice in dieta dumneavoastra, consultati un profesionist de incredere pentru a va ajuta sa incepeti in siguranta.

Ce este postul intermitent?

Postul intermitent este un tipar de alimentatie in care te abtii de la consumul de calorii pentru o perioada lunga de timp. De obicei, aceasta perioada dureaza intre 12 si 40 de ore.

Apa, cafeaua si alte bauturi fara calorii sunt permise in timpul postului, dar nu sunt permise alimente solide sau bauturi care contin calorii.

De exemplu, daca termini cina la 19:00 luni si nu mai mancati pana la ora 19:00 marti, ati terminat un post de 24 de ore. Unii oameni aleg sa posteasca de la micul dejun la micul dejun sau de la pranz la pranz. Dar care interval de timp functioneaza cel mai bine depinde de individ.

Un post complet de 24 de ore o data la doua zile poate parea extrem si poate fi dificil de mentinut pentru multi oameni, asa ca de obicei nu este recomandat incepatorilor. Cu toate acestea, nu trebuie sa faceti all-in imediat si multe rutine de post intermitent incep cu perioade mai scurte de post.

Iata 5 dintre cele mai populare modele de alimentatie pentru adaugarea postului intermitent in dieta ta:

Mancare limitata in timp. Implica postul zilnic timp de 12 ore sau mai mult si mancarea in orele ramase. Un exemplu popular este metoda 16/8. Are un post zilnic de 16 ore si o fereastra de mancare de 8 ore in care puteti incadra 2, 3 sau mai multe mese.

Dieta 5:2 presupune sa mananci asa cum o faci in mod normal 5 zile pe saptamana si restrictionarea aportului de calorii la 500-600 in restul de 2 zile.

Mananca Opriti mancati. Eat Stop Eat implica un post de 24 de ore o data sau de doua ori pe saptamana.

Post in zile alternative. Cu postul de zile alternative, scopul este sa postesti in fiecare doua zile.

Dieta Razboinicului. Dieta Warrior a fost printre primele diete populare care au inclus o forma de post intermitent. Aceasta implica consumul in cantitati mici de fructe si legume crude in timpul zilei si consumul unei mese mari noaptea.

Avantaje ale postului intermitent:

Cercetatorii au legat deja numeroase beneficii pentru sanatate cu postul intermitent si continua sa le examineze.

In plus, pentru unii oameni, postul intermitent se incadreaza bine in modelul lor de dieta sanatoasa si durabila pe termen lung.

Daca va intrebati daca postul intermitent ar putea fi potrivit pentru dvs., iata cateva beneficii care v-ar putea starni interesul.

1. Poate sustine pierderea in greutate si poate imbunatati sanatatea metabolica

Doua motive principale pentru care oamenii incearca postul intermitent sunt sa isi gestioneze greutatea si sanatatea metabolica. Sanatatea metabolica este un indicator al modului in care organismul proceseaza sau metabolizeaza energia. Este adesea masurata prin tensiunea arteriala, zaharul din sange si nivelul grasimilor din sange.

Postul sau abtinerea de la alimente pot crea un deficit de calorii, ceea ce inseamna ca corpul tau are mai putine calorii decat are nevoie pentru a-si mentine greutatea actuala. De aceea, dietele care se bazeaza pe restrictia calorica, cum ar fi postul, sunt semnul distinctiv al majoritatii dietelor de slabire.

2. Poate fi o schimbare durabila a stilului de viata

Postul intermitent poate suna complicat si intimidant, dar poate fi simplu uneori. De fapt, s-ar putea chiar sa descoperi ca postul va ajuta sa va simplificati ziua, deoarece trebuie sa planificati mai putine mese.

In plus, nu necesita de obicei numararea caloriilor, urmarirea macro-urilor, consumul anumitor alimente pe care s-ar putea sa nu fii obisnuit sa le consumi sau eliminarea anumitor alimente pe care altfel le-ai placea.

De exemplu, o cina devreme urmata de un mic dejun tarziu a doua zi este o modalitate de a posti intermitent. Daca termini ultima masa la ora 20:00. si nu manca pana la pranz a doua zi, tehnic ai postit timp de 16 ore.

3. Functioneaza bine cu o dieta hranitoare, cu alimente integrale

Deoarece postul intermitent se concentreaza mai mult pe cand, decat pe ceea ce mananci, este, in general, usor de implementat impreuna cu dieta curenta.

Nu va trebui neaparat sa cumparati alimente speciale sau sa va diferiti mult de ceea ce mancati de obicei.

Daca esti deja multumit de starea dietei tale actuale, dar cauti alte modalitati de a-ti imbunatati starea generala de sanatate, postul ar putea fi ceva pe care vrei sa-l explorezi.

De exemplu, postul intermitent ar putea functiona deosebit de bine pentru cineva care doreste sa il asocieze cu un program de antrenament de rezistenta si o dieta bogata in proteine.

4. Dezavantaje ale postului intermitent

Postul intermitent este o modalitate de a va regla aportul de calorii si de a lucra pentru imbunatatirea sanatatii metabolice.

Desi tiparul alimentar poate face cu siguranta parte dintr-o dieta sanatoasa, probabil ca va fi nevoie de o anumita adaptare la inceput. In plus, pur si simplu, postul intermitent nu este potrivit pentru toata lumea.

Iata cateva dezavantaje pe care le puteti intalni atunci cand incercati pentru prima data postul intermitent.

1. S-ar putea sa vina impotriva intuitiei tale

Postul intermitent necesita disciplina, retinere si planificare din timp.

Pentru unii oameni, folosirea acestor tactici pentru a va mentine aportul de calorii intr-un interval de timp stabilit nu este o problema, dar pentru altii, s-ar putea sa para nefiresc la inceput. Acest lucru poate fi valabil mai ales daca te-ai obisnuit sa te bazezi pe intuitia ta pentru a decide cand sa mananci.

In plus, daca programul tau tinde sa varieze de la o zi la alta din cauza muncii, familiei sau a altor obligatii, mentinerea aportului de calorii intr-un interval de timp stabilit ar putea fi o provocare.

2. Probabil vei simti foame

Chiar si un post de 8 sau 12 ore s-ar putea sa para un timp lung cand nu esti obisnuit cu postul.

S-ar putea sa te culci flamand de mai multe ori pe saptamana. Acest lucru se poate simti in mod natural neplacut si nesustenabil pe termen lung. De aceea iti sugeram sa bei cat mai multa apa sau ceai, te va ajuta in ameliorarea senzatiei de foame.

3. Efectele secundare v-ar putea afecta starea de spirit

Cand incercati pentru prima data postul intermitent, unul dintre primele lucruri pe care le puteti observa – pe langa faptul ca va simtiti mai foame – sunt suisurile si coborasurile dispozitiei dvs.

Acest lucru este de inteles. Pe langa cresterea initiala a nivelului de foame, postul poate avea efecte secundare, inclusiv dureri de cap, constipatie, oboseala, tulburari de somn si multe altele.

Postul intermitent este un instrument de slabire care functioneaza pentru unii oameni, dar nu pentru toata lumea.

Nu este recomandat persoanelor care au avut sau au in prezent o tulburare de alimentatie. De asemenea, poate fi nepotrivit copiilor, persoanelor cu afectiuni de sanatate subiacente si persoanelor care sunt insarcinate sau care alapteaza.

Daca decideti sa incercati postul intermitent, amintiti-va ca, la fel ca in orice tip de alimentatie, calitatea dietei este cheia.

Pentru a beneficia la maximum de postul intermitent, asigurati-va ca mancati o varietate de alimente intregi bogate in nutrienti in timpul ferestrei de mancare si limitati alimentele ultraprocesate.

In plus, inainte de a incepe un post intermitent, asigurati-va ca consultati un profesionist din domeniul sanatatii calificat pentru a va asigura ca este sigur sa faceti acest lucru.


Share

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.