Castraveții, legumele de care ai nevoie tot anul

Share

Castraveții încă se află pe tarabe, pregătiți pentru fi înghesuiți în borcane și murați, pentru a fi savurați la iarnă. Atât cruzi, cât și murați, castraveții au multiple beneficii pentru sănătate.

Foto: Unsplash


Este timpul să îi acordăm mai multă atenție acestui aliment datorită beneficiilor pe care le are asupra sănătății. Castravetele are o combinație de nutrienți care ne ajută să ne menținem hidratați, să scăpăm de toxine, și de ce nu, să ne împrospătăm tenul, în special pielea sensibilă de sub ochi.

Castravetele este originar din sudul Asiei, unde a fost folosit în alimentație în urmă cu peste 10.000 de ani, castravetele are în compoziție trei fitonutrienti importanți: cucurbitacina, ligananii și flavonoidele, care au beneficii importante cum ar fi antioxidanți, antiinflamatorii și anticancer.

În Egiptul Antic, aceste legume erau populare pentru băutura răcoritoare care se obținea prin fermentarea castraveților, iar în Imperiul Român, împăratul Tiberius îi aprecia atât de tare încât avea sclavi care aveau grijă să întoarcă castraveţii periodic pentru a se bucură cât mai mult de lumina soarelui.

Castravetele cu coajă, în stare crudă, are un aport de 20kcal la 100 grame, din care carbohidrați aproximativ 3,63g, grăsimi 0,11g, proteine 0,65g, vitamina B1 0,027 mg, vitamina B2 0,033 mg, vitamina B3 0,098g, urme de vitamina B6 și B9, vitamina C 2,8 mg, fier, magneziu, fosfor, potasiu, zinc.

Foto: Unsplash


Beneficii și curiozități


– Castravetele este rudă cu pepenele, dovleacul și dovlecelul făcând parte din familia cucurbitaceelor.

– Culoarea castraveților poate varia între verde, alb, galben sau portocaliu.

Coaja și pulpa acestora sunt surse de complexul de vitamine B, conțin vitaminele A, C, E, precum și acid cafeic, acid folic, dar și enzime care îmbunătățesc digestia. De asemenea, alte beneficii ar putea fi și conținutul mare de săruri minerale, precum potasiu, calciu, magneziu, zinc, siliciu sau fier.

 – Castraveții conțin mai mult de 95% apă. O jumătate de cană cu felii de castravete are doar 8 calorii și asigură 10% din necesarul zilnic de vitamina K, importantă pentru sănătatea oaselor.

– Poți folosi felii de castraveți pe ochi pentru a reduce umflăturile datorită conținutului de apă și de acid cafeic.

– Dacă ai probleme cu respirația urat mirositoare poți presa o felie de castravete pe cerul gurii timp de 30 de secunde și respirația ți se va îmbunătăți datorită fitonutrientilor care elimină bacteriile care provoacă mirosul neplăcut.

– Datorită complexului de vitamine A, B și C, castravetele întărește sistemul imunitar, îți luminează tenul și îți dă energie. Îl poți combină într-o băutură fresh adăugând morcovi și spanac.

 – Castraveții conțin fibre solubile și insolubile, care îți dau o senzație de sațietate, reglează tranzitul intestinal și ajută la scăderea nivelului de colesterol tip LDL (“rău”). Sunt un aliat de nădejde datorită capacității lor diuretice care ajută la păstrarea unui greutăți optime și la reglarea tensiunii arteriale.

– Știai că poți vindeca mahmureala cu castraveți? Datorită conținutului de zaharuri, vitamina B și electroliți, consumați înainte de somn, senzația de mahmureală de a două zi va fi mult mai redusă.

– Un alt beneficiu al castraveților este că vitaminele și mineralele elimină durerile de mușchi și articulații.

– Castraveții sunt benefici pentru diabetici datorită unui hormon de care celulele pancreasului au nevoie pentru a produce insulină.

Castraveții murați sunt la fel de sănătoși și delicioși ca și cei verzi datorită conținutului de minerale, fier, calciu sau magneziu și sunt o sursă bună de vitamina C și B. Sunt indicați în cazul unor răceli sau infecții respiratorii, iar datorită conținutului foarte mic de calorii te ajută și în curele de slăbire. De asemeni, antioxidanții, precum curcubina și acidul cafeic, au efecte în ceea ce privește prevenirea cancerului și împiedică răspândirea tumorii. Datorită bacteriilor bune pe care le conțin castraveții murați (probiotice), alimentele sunt digerate mai rapid și, astfel, tranzitul intestinal funcționează perfect. În plus, datorită conținutului crescut de minerale, castraveții murați sunt indicați după efortul fizic intens, pentru refacerea electrolitică și prevenirea crampelor musculare.

Lista beneficiilor castraveților, fie ei cruzi sau murați, este complexă, așa că nu ne rămâne decât să ne bucurăm de această legumă.


Share

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *