Beneficiile zmeurei și idei de rețete

Share

Zmeura este unul din cele mai delicioase și versatile fructe, indiferent dacă sunt proaspete sau congelate. Pe lângă gustul minunat, au un profil nutrițional impresionant care le face una dintre cele mai sănătoase alegeri.

Mai jos găsiți 6 beneficii ale consumului de zmeură, plus câteva idei de rețete în care puteți include zmeura.

Zmeura  conține o mare varietate de nutrienți

O cană de zmeură oferă peste 50% din necesarul zilnic de  vitamina C, vitamină ce susține imunitatea, sănătatea pielii și ajută la producerea colagenului. Zmeura conține, de asemenea, mangan și vitamina K, care joacă un rol în sănătatea oaselor, precum și cantități mai mici de vitamina E, vitamine B, magneziu, cupru, fier și potasiu.

Are un conținut scăzut de zahăr

Zmeura este, de asemenea, unul dintre fructele cu cel mai scăzut nivel de zahăr, de doar 5 grame pe cană , comparativ cu aproximativ 20 de grame cât conține un măr mediu. Acest lucru le face o opțiune excelentă pentru cei care doresc o gustare delicioasă cu conținut mic de carbohidrați.

Zmeura este bogată în antioxidanți anti-îmbătrânire

Zmeura este un fruct bogat în antioxidanți. Astfel, consumul de zmeură a fost corelat cu un risc mai mic de apariție a bolilor de inimă, cancerului, diabetului și obezitații. Antioxidanții conținuți de zmeură contribuie, de asemenea, la reducerea inflamației, reducând riscul de îmbătrânire prematură. Antioxidanții conținuți de zmeură sunt de asemenea legați și de blocarea enzimelor care declanșează artrita.

Te poate proteja de cancer

Antioxidanții și compușii antiinflamatori conținuți de zmeură sunt asociați cu protecția împotriva cancerului prin reducerea reproducerii celulelor canceroase. Cercetările arată, de asemenea, că fitonutrienții din zmeură, cum ar fi elagitaninele, pot ajuta la distrugerea celulelor canceroase.

Zmeura are un conținut ridicat de fibre

O ceașcă de zmeură conține  8 grame de fibre, o treime din minimul necesar zilnic. Acest conținut ridicat de fibre reduce, de asemenea, conținutul net de carbohidrați al zmeurei la aproximativ 7 grame pe cană (deoarece corpul nostru nu este capabil să digere și să absoarbă fibrele). Un conținut ridicat de fibre contribuie la reducerea glicemiei, apariția senzației de sațietate și susține o bună sănătate digestivă. Fibrele din zmeură susțin dezvoltarea bacteriilor  benefice , contribuind astfel la o imunitate mai puternică și o stare generală mai bună.

Zmeura ajută la sănătatea creierului și să ai o bună memorie

Zmeura ajută la combaterea stresului oxidativ, care este în esență un dezechilibru între producerea de radicali liberi care dăunează celulelor și capacitatea organismului de a combate efectele lor dăunătoare. Deoarece stresul oxidativ este un factor cauzal în boli precum Alzheimer și Parkinson, zmeura este un aliment de susținere al creierului. S-a demonstrat, de asemenea, că flavonoidele din fructe de pădure contribuie la îmbunătățirea coordonării, a memoriei și a bunei dispoziții.

Idei de rețete care să conțină zmeură

Zmeura aduce întotdeauna un plus de savoare pentru numeroase feluri de mâncare și merge foarte bine atât în rețetele dulci, cât și în cele sărate.

  • Adăugați zmeura fulgilor de ovăz lăsați la hidratat  peste noapte,
  • Pot fi adăugate salatelor verzi
  • Puteți face un sos colorant pentru budincă
  • Pot fi folosite ca umplutura pentru   clătite împreună cu o banană
  • Puteți face un sos dulce- acrișor pentru friptură sau pentru legumele la cuptor.
  • Zmeura congelată poate fi folosită în smoothie-uri în combinație cu orice fruct ( cu avocado și banană este minunat!)
  • Se poate folosi într-o rețetă delicioasă de sos: se fierbe la foc mic o cană de zmeură cu rădăcinăde ghimbir proaspăt rasă și scorțișoară  și, după gust, putin sirop de arțar
  • Zmeura congelată  sau proaspătă poate fi o gustare grozavă asociată cu nuci, semințe de dovleac, câteva pătrate de ciocolată neagră sau stropite cu unt de nuci sau tahini condimentat.

Valori nutritionale 100 g zmeură:


Share

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *