15 lucruri pe care le poți face pentru a-ți îmbunătăți starea de spirit

Share

Te simți trist? Se întâmplă să avem zile bune însă mai avem și zile în care nu ne simțim bine, în care avem o dispoziție proastă. Poate că e de vină vremea, poate că sunt probleme la muncă sau pur și simplu ai un disconfort. Există însă o serie de lucruri simple pe care le puteți face pentru a vă simți mai fericiți.

Din sfaturile noastre de mai jos, încercați-le doar pe cele cu care vă simțiți confortabil sau care sunt mai ușor de urmat.

Sursa foto: Canva

1. Vorbește cu un străin

Cercetările arată că implicarea socială simplă – un zâmbet, contact vizual, o conversație scurtă cu o persoană pe care nu o cunoști- te poate face să te simți mai bine.

2. Zâmbește!

Ați mai auzit-o, dar o vom spune din nou: doar zâmbind vă veți simțiți mai fericiți. Zâmbetul îți poate păcăli creierul, îl poate face să creadă că ești fericit, ceea ce poate stimula apariția unor sentimentele reale de fericire

3. Gândește pozitiv

Gândiți-vă la situații care vă fac să vă simțiți bine, la ceea ce v-ați dori să se întâmple. Când te gândești și vorbești despre ceea ce vrei și despre cum să obții acel ceva, te simți mai fericit și simți ca ai totul sub control . Când te gândești la ceva care te face fericit, creierul tău eliberează endorfine, ceea ce îți oferă un sentiment de bine.

4. Bea o ceașcă de cafea sau un ceai cu cofeină.

S-a demonstrat de mai multe ori că cofeina are efecte pozitive asupra dispoziției. O singură ceașcă  de cafea te va face să te simți mai bine.

6. Ascultă muzică

Muzica are un efect puternic asupra stării tale de spirit. Fă un play-list cu muzica care îți place, care știi că te poate bine- dispune și abandonează-te acordurilor preferate!

7. Expune-te la cît mai multă lumina naturală

Expunerea la lumină naturală în timpul zilei (în special dimineața) este importantă pentru reglarea somnului, a metabolismului și a bunei dispoziții. Un loc de muncă cu ferestre mari, bine luminat, a fost asociat cu o bună dispoziție și cu o productivitate crescută.

8. Petrece mai mult timp în natură

Chiar și cîteva minute petrecute într-un parc, într-un spațiu verde va contribui la o stare psihică mai bună. Fă un test și vei vedea diferența!

9. Sună un prieten

Conexiunea socială este un factor cheie pentru bunăstarea emoțională. Cei mai fericiți oameni au relații sociale puternice( relații reale, de preferat contact direct, nu prin rețelele sociale).

10. Îmbrățișează un prieten

Dacă ai un prieten bun pe care îți permiți să îl îmbrățișezi, fă-o! Conexiunea fizică eliberează oxitocină, un hormon care este produs de hipotalamus și ne oferă acea senzație  de bine.

11. Fă sport

Există, o mulțime de cercetări despre efectele pozitive ale dispoziției exercițiilor fizice moderate ( produc endorfine- hormonul fericirii): sunt aproape imediate și pot dura câteva minute sau ore. În plus te menții suplu!

12. Mănâncă ciocolată!

 De parcă am avea nevoie de prea multe motive să mâncăm ciocolată, îți mai oferim unul: consumul de ciocolată ne poate face să ne simțim fericiți pentru că stimulează producția de endorfine.

13. Fă ceva drăguț pentru altcineva

Fie că este vorba de plimbarea câinelui cuiva sau de a oferi o cărte de care nu mai ai nevoie, micile acte de bunătate te vor ajuta să te simți mai fericit.

14. Îmbracă-te cu ceva ce îți place

Chiar dacă stai acasă toată ziua, dacă te îmbraci cu ceva care îți place te vei simți mai bine, mai pregătit pentru ziua de urmează.

13. Ultimul dar nu cel din urmă sfat: mănâncă sănătos!

”Ești ceea ce mănânci” are o bază științifică dovedită . O alimentație diversificată care să conțină multe legume verzi, fructe, cereale integrale și proteină vegetală sau animală de calitate influențează în mod pozitiv starea de spirit.  De preferat ca aceste alimente să fie alimente BIO, de calitate pentru că pesticidele și antibioticele au efect devastator asupra sănătății.


Share

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *